Els pilars del programa són els Valors
FLL que emfatitzen l’aprendre dels altres companys, la competició
amistosa, l’aprenentatge i la contribució a la societat.
Els participants a FLL :
- Dissenyen, construeixen, proven i programen robots.
- Investiguen i resolen els mateixos desafiaments que els científics d’avui.
- Apliquen conceptes de matemàtiques i ciències en la vida real.
- Desenvolupen les habilitats i competències del s. XXI com el treball en equip, la resolució de problemes i la comunicació.
- Hi participen i es diverteixen en tornejos i celebracions en format esportiu.
Com resoldre el repte
Cada temporada FLL convida els
equips a descobrir la diversió i l’emoció en la ciència i la
tecnologia proposant un nou desafiament relacionat amb una temàtica o problemàtica actual. El repte es resol amb:
El Projecte científic
Els equips utilitzen la seva creativitat per dissenyar una solució innovadora que resolgui un problema real relacionat amb la temàtica proposada.El Joc del robot
Els equips han de dissenyar, construir
i programar robots utilitzant la tecnologia LEGO
MINDSTORMS per superar una sèrie de missions de manera
autònoma en un tauler de joc. Cada missió té una puntuació determinada i es
tracta d’aconseguir el major nombre de punts en 2’30”.
Valors FLL
Mentre els
equips desenvolupen el Projecte científic i el Joc del robot, integren els Valors FLL (inclusió, descobriment, coopertició, respecte, treball en
equip). Són la pedra angular del programa FLL i els que el distingeixen d’altres
programes del seu tipus. En adoptar aquests valors, els participants aprenen
que la competència amistosa i benefici mutu no són objectius diferents, i que
el respecte als altres és la base del treball en equip.
- Gracious ProfessionalismTM (Cortesia Professional): fomentar la feina ben feta, tant pròpia com dels altres, valorar els altres i respectar tant els individus com la comunitat.
- CoopertitionTM (Coopertició = Cooperació + competició ): competir, ajudar i aprendre dels altres companys, equips i entrenadors.
Durant les 10 setmanes de preparació, els equips guiats per un entrenador construeixen i programen alhora que aprenen com trobar i analitzar la informació i preparen una presentació dels resultats de la seva investigació, que presentaran al jurat a cada torneig. No hi ha límits per a la presentació: poemes, cançons, obres de teatre – qualsevol manera imaginable!
El video que has posat es molt "guay"
ResponEliminasóc la MIreia de 6è
ResponElimina